Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Marthe Helden - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Marthe Helden - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!!

Door: marthevanhelden

Blijf op de hoogte en volg Marthe

29 Januari 2011 | Oeganda, Soroti

Lieve allemaal,
Daar zit ik dan, ergens in het noorden van Oeganda.
Ik heb een goede reis achter de rug. Het was zwaar, en erg lang, maar we hebben geen problemen gehad. Rond 10 uur liepen we uit het vliegveld van Oeganda, waar Els op ons stond te wachten. Ze was samen met de chauffeur, simon, en een van haar dochters, helen. Zij had voor ons een hotel geregeld, en na 5 minuutjes rijden waren we er. Echt hotel kan je het niet noemen, het was meer alsof we bij bekende van Els thuis sliepen. Ze waren heel gastvrij, en spraken Nederlands. Sonja en Lisette sliepen samen op een kamer (met hun kwam ik uit Nederland gereisd) Ik had een kamer voor mezelf. Prima dacht ik, totdat ik daar lag, alleen op een plek heel ver van mij oude leven vandaan. Gelukkig was ik erg moe van de reis, en na een tijdje lezen ben ik toen in toch slaap gevallen. De volgende morgen werd ik gewekt door de vogels en de warmte. Het was half 8 (half 6 Nederlandse tijd) Toch voelde ik me heel fit, en ik had maar 5 minuutjes nodig om op te staan (normaal doe ik er zo'n half uur over voordat ik mijn bed uit kom) Het kwam waarschijnlijk door het aangename weer.
We kregen een heerlijk ontbijt voorgeschoteld op de veranda, en hebben genoten van alle vogels, planten en dingen die we voor ons zagen gebeuren. Na het ontbijt was het tijd om te gaan. Dwars door Kampala. Wat heb ik een respect voor onze chauffeur!! Ik had het hem niet nagedaan (Okee.. ik heb nog maar net mijn rijbewijs, maar ook Jimmy had het lastig gevonden hoor!!)
Het was een hele lange, vermoeiende maar ook prachtige reis. Na 9 uur in het busje te hebben gezeten waren we in Amecet, mijn huis voor de komende 3 maanden. We werden heel hartelijk ontvangen, en vooral de Nederlandse die hier al zijn, zijn erg aardig! Ik slaap op de kamer met Nienke, een ander Nederlands meisje en victoria (Een Oegandese die er op dit moment niet is)
Het eten was al klaar toen we aankwamen en het smaakte goed (voor hen die het willen weten: het was macaroni op z'n Oegandees)
Na het eten voelde ik me een beetje verloren, omdat iedereen wist wat hij moest doen, en ik liep een beetje verdwaald rond. Gelukkig kwam Nienke al snel naar me toe om me wegwijste maken. EN... Ik heb mijn eerste katoene luier al verschoond hoor!! De baby's zijn echt super lief Jiska zou helemaal in de wolken zijn!!! Het zijn zo'n twaalf baby's op het moment, en allemaal willen ze een beetje aandacht. Na wat ontwenningsverschijnselen durfde ook ik een van de baby'tjes op te pakken. Het was een van de kleine baby's: Betty. Gelijk kreeg ik een fles in mijn handen geduwd, en moest ik haar die geven. Super lief!!
Nu ga ik mijn koffer uitpakken. Ik ben gesloopt, maar door alle adrineline nog niet moe. Het is hier trouwens ook erg warm!!! Momenteel is het 21:42 en ik schat zo'n 25 graden.
Het is echt even wennen, maar volgens de andere meiden ga ik na twee weken mijn draai wel vinden.
Dikke kuss!!!

Marthe

p.s. morgenochtend staat een bezoek aan de church gepland: Ik heb er nu al zin in:P Verder ben ik de hele dag vrij om een beetje te wennen. Maandag is mijn eerste shift.
p.p.s. De trampoline is gekocht en de kinderen hier zijn er heeeeeeeeeeeeeeeel erg blij mee!!!!

  • 29 Januari 2011 - 18:07

    Carolien Rijkens:

    Hoi Marthe,
    Volgens je verslag is Oeganda daar na zelfs 1 dag al heel leuk. Fijn te horen dat je goed bent aangekomen. Echt een langen reis zeker. Wie van de baby's vindt je het leukst en het liefst? en is die Nienke aardig? Ik denk het wel.
    Lieve groetjes Carolien.

  • 29 Januari 2011 - 18:16

    Naomi:

    Hee Marthe,
    Gelukkig dat je goed bent aangekomen! Ik hoorde het al van Jiska. Was je autodrop lekker? Ik hoop dat je het nog heel leuk gaat hebben daar!!
    Kusjes Naomi

  • 29 Januari 2011 - 18:16

    Naomi:

    Hee Marthe,
    Gelukkig dat je goed bent aangekomen! Ik hoorde het al van Jiska. Was je autodrop lekker? Ik hoop dat je het nog heel leuk gaat hebben daar!!
    Kusjes Naomi

  • 29 Januari 2011 - 18:40

    Nienke:

    Hee Marthe!

    Fijn om te lezen dat alles tot nu toe goed gaat! Leuk dat ook al wat meer je draai hebt gevonden, lastig lijkt me! Veel succes :)

    Liefs, Nienke

  • 29 Januari 2011 - 18:50

    Je Gezin !!!:

    Heeiii lieve Marthe !!

    we zijn echt heeeeel blij met je bericht !!! We willen ook snel foto's zien en natuurlijk moeten we snel contact hebben via skype !!!! Super leuk dat ze de trampoline daar leuk vinden :D We hebben al een brief op de bus gedaan en we zijn erg benieuwd wanneer jij hem hebt !! En was je eerste luier een poep of een plas luier ?? Als je een telefoon-nummer hebt moet je ons zo snel mogelijk sms'en hé !! We houden je blog in de gaten en skype staat altijd aan !!

    HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE DIKKE KUS, KNUFFEL, ZOEN, HANDKUSJE van ons allemaal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 29 Januari 2011 - 19:00

    Jacqueline:

    Hoi Marthe
    Ik snap dat je opeens beseft dat je helemaal alleen ben ver van ons allen vandaan maar ik weet zeker dat je je draai wel gaat vinden
    Geniet er met volle teugen van!!

    P.s. Jimmy had het niet zwaar gevonden hoor...... mijn kind kan alleeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssss!!!!

    Groetjes Robert en Jacqueline

  • 29 Januari 2011 - 19:25

    Eline:

    Hi Marthe,

    Wow, wat heb je snel een bericht gestuurd. En wat heb je al veel beleefd in 1 dag :)
    Heel veel succes daar meid. Geniet van alles wat je meemaakt!

    Liefs, Eline (uit je oude klas ;))

  • 29 Januari 2011 - 19:39

    Franciska:

    Hee marthe!

    Leuk om een berichtje van je te lezen!
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Wel een raar idee hoor, dat jij nu helemaal in Afrika zit..

    ik ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan bij jou, en ik wil ook heel graag foto's zien! Ook ben ik wel een beetje jaloers op de temperatuur bij jou..

    Heel veel succes nog!
    we denken aan je!
    En wachten op je volgende berichtje!

    Dikke kus,
    Franciska
    xxxxxxxxx

  • 29 Januari 2011 - 21:05

    Tante Jetty:

    Ha Marthe, wat fijn om zo snel al wat van je te horen. Wat een reis was het zeg. Leuk dat de trampoline zo enthousiast werd ontvangen en dat je een warm welkom kreeg.
    Geniet morgen van je vrije dag en we kijken met de andere uit naar foto's en het vervolg van je reisverslag!
    Liefs, tante Jetty

  • 29 Januari 2011 - 22:30

    Die Katwijkers:

    Nou Marthe, we zijn trots op je. Gelijk al zo'n heel verhaal getypt. We dachten niet dat je daar zin in zou hebben. Bijkomende conclusie: je hebt zowel stabiel internet als stroom; wel zo prettig! We hebben vandaag dezelfde zon gezien maar hier vriest het nu aan de grond... vreemde wereld! Hoe zijn de douches? Ze waren wel blij met je berichtjes hoor in Barendrecht. Zelfs Jimmy, al beweert z'n moeder wat anders.

    Veel plezier vandaag (voor jou; voor ons morgen) in de kerk. HALLELUJAH!!!!! AMEN!

  • 29 Januari 2011 - 22:30

    Coby:

    Gaaf Marthe . Je eerste mailtje. Ik begrijp je gevoel van je soms verloren voelen. Ik had dat ook hoor de eerste dagen maar je zal zien als je maandag mee gaat draaien dan zit je er zo in. De Ugandese meiden zijn ook hartstikke behulpzaam hoor. Vooral, ester, florence, Jane, eigenlijk allemaal. Maar probeer eerst ook even te wennen aan alles en ook aan de warmte en het eten.
    Lieve groetjes Coby

  • 29 Januari 2011 - 22:36

    Wilke:

    hallo marthe!!
    lekker in je rok en shirtje!! ooeeh wat klinkt dat heerlijk!!!!!
    We missen je hier al wel hoor!!! vooral Jiska!! maar we zorgen dat ze binnenkort wat leuke foto's hebt staan naast d'r bed! en anders heeft ze mij nog!! Haha, met me lange blonde haar en jouw kleding lijk ik al meer op jou!!
    Je eerste luier verschoond!! Goed zo!
    haha..
    en die nienke klinkt heel aardig!! en vicoria is een mooie naam, dus ze zal ook wel aardig zijn!

    Het is hier thuis al wel wat stiller aan het worden! en de nagellak lucht verdwijnt ook een beetje uit de woonkamer! Haha!
    heel veel plezier morgen in de church!! na De Passie kan je alles aan!!
    we skypen super snel weer!!!

    dikke kus!!
    je kleine zusje Wilke

    P.s. waar heb je je nintendo verstopt? HAHA grapje!!


  • 29 Januari 2011 - 23:02

    Esther:

    hoihoi,

    we vinden het wel goed om te horen dat je het super naar je zin hebt, maar wij missen je wel heel erg bij de stam :D
    Maar ja... dat doet aan jouw plezier vast niets af, dus ik hou m'n mond :)

    Wat super schattig die baby'tjes. Ik krijg bijna zin om eens langs te komen, maar ben bang dat ik daar geen geld voor heb. Hopelijk vindt je je draai binnen twee weken, maar dat zal vast wel goed komen, als je maandag je eerste shift moet draaien.

    Ik ben echt super benieuwd en blijf vaak kijken op je site!

    Namens de hobbitstam: Moge het haar op uwe voeten - ook in oeganda - nimmer uitvallen :D

    Dikke knuffel,
    Esther

  • 30 Januari 2011 - 11:28

    Jimmy:

    Lieve Marthe,

    Daar ben je dan.. in het land waar je heen wou gaan.
    Deuren gaan open van het vliegtuig en gelijk krijg je allemaal invloeden van het land.
    Het is qua warmte echt jou land want hier zou je het alleen maar koud hebben gehad!
    Het vriest hier weer namelijk... :S
    Ik merk het wel wanneer je weer een mobiel hebt:)
    Hee je komt net online :D

    Tot snel!
    Hvj
    Jimmy

  • 30 Januari 2011 - 12:13

    Corma:

    Lieve Marthe, superleuk om dit te lezen, wens je een supergoede tijd! er moet in jou buurt ook een wat ouder nerderlands echtpaar zijn die ooit een Takeoff bij mij heeft gevolgd. Althans ik was toen staf. Ben even hun namen kwijt, maar heb je enig idee wie ik kan bedoelen?

    Succes met alles lieve meis!

  • 30 Januari 2011 - 13:37

    Lotte:

    Hoi Marthe,

    Fijn dat de reis naar Oeganda goed verlopen is. Al die eerste indrukken, spannend hoor allemaal.
    Ik wil je heel veel succes wensen voor morgen, je eerste echte dag!

    Groetjes Lotte (Marloes)


  • 30 Januari 2011 - 15:18

    Zwanet Wesdijk:

    hoi Marthe,
    Hoorde van Jacqueline van je reisverslag en heb het net gelezen. Een wereld van verschil. Ik hoop dat je daar een leuke tijd zult hebben en wens je het allerbeste en succes!!!

  • 30 Januari 2011 - 16:07

    Gabriëlle:

    heeeii Martje!

    Whaaa daar ben je dan eindelijk!! :D Ik ben zoooo benieuwd naar al je verhalen en indrukken!! Super spannend allemaal en serieus; je verloren voelen is zó herkenbaar :P
    Succes met alles en geniet ervan!

    dikke lebber uit Zuid-Afrika :P

  • 30 Januari 2011 - 19:23

    Hanneke Van Noort:

    Wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen. We zijn blij dat je (zo te lezen) in een warm nest (letterlijk en figuurlijk!) terecht bent gekomen.

  • 30 Januari 2011 - 19:23

    Hanneke Van Noort:

    Wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen. We zijn blij dat je (zo te lezen) in een warm nest (letterlijk en figuurlijk!) terecht bent gekomen.

  • 30 Januari 2011 - 19:23

    Hanneke Van Noort:

    Wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen. We zijn blij dat je (zo te lezen) in een warm nest (letterlijk en figuurlijk!) terecht bent gekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2014

Helmi en Marthe in Oeganda

24 April 2011

Thuis

16 April 2011

Jinja en het regenwoud

04 April 2011

Weer een hoop te vertellen!

27 Maart 2011

Een drukte in Amecet
Marthe

Met Catherine

Actief sinds 19 Dec. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 36826

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 02 April 2014

Helmi en Marthe in Oeganda

28 Januari 2011 - 24 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: