Mijn eerste volledige werkdag - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Marthe Helden - WaarBenJij.nu Mijn eerste volledige werkdag - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Marthe Helden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste volledige werkdag

Door: marthevanhelden

Blijf op de hoogte en volg Marthe

01 Februari 2011 | Oeganda, Soroti

Lieve allemaal,

Vandaag voor de tweede keer mijn eerste werkdag gehad. Het ging stukken beter als gisteren. De tijd vloog en heb veel gedaan. Heel erg veel puzzels gemaakt met de wat oudere meiden. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven een baby'tje, Charles, in bad gestopt. Daarna lekker ingesmeerd met olie en aangekleed. Hij was helemaal tevreden daarna en viel lekker in slaap. 's middags was ik vrij en toen zijn we met alle Nederlandse vrouwen, 5 meiden, naar town gelopen. Daar hebben we een super leuk souvenirwinkeltje gevonden!! Ik vind het nog een beetje vroeg voor souvenirs maar de andere meiden hebben zich tegoed gedaan aan de leuke hebbedingetjes. Gelukkig kost het allemaal niet zoveel, dus is het goed te doen. Ook heb een telefoon aangeschaft, alleen lukt het sms nog niet. Gelukkig is daar skyp!! Maar ik kan wel smsjes ontvangen!!! Mijn nummer is: 00256788839232
Vanavond zijn we uit eten gegaan, want dat is hier gebruikelijk op dinsdagavond. Els neemt alle Nederlandse mee naar Soroti Hotel, waar we 'normaal' eten kunnen eten. Het was erg lekker, en ik voel me weer propvol.
Ik ga zometeen even foto's proberen te plaatsen, hoop dat het lukt.
Er was nog een vraag over welke boekjes ik voorlees. Ik lees bekende Nederlandse boekjes in het Engels, zoals Nijntje die hier Miffy heet.

Ik zal jullie nog het één en ander over de kinderen vertellen. Een van de meisje hier heet Gloria. Ze heeft voordat ik kwam spalken voor het benen gekregen, dit omdat ze niet goed kan lopen. Alleen hebben deze spalken wonden op haar enkels veroorzaakt. Hierdoor kan ze de spalken niet meer dragen, en dat heeft als gevolg dat ze misschien nooit kan lopen. Best heftig allemaal voor zo'n klein meisje. Het is nu te laat om nog foto's te plaatsen, maar als jullie heel nieuwsgierig zijn kunnen jullie op de blog van mijn reisgenoten kijken. Zij hebben al foto's geplaatst. Hun site is: SonjaenLisette.reismee.nl
Morgen ben ik vrij, dus dan heb ik genoeg tijd om de foto's te plaatsen.
Okee, dat was het weer voor vandaag. Het is nu elf uur dus ik duik lekker mijn bed in!
Groetjes aan iedereen en heel veel liefs uit Oeganda!!!

  • 01 Februari 2011 - 20:12

    Lieverd:

    Lieve Marthe,

    Dat klinkt al veel beter dan gister!
    Zo kom je de 3 maanden wel door toch ?
    Beetje dit doen beetje dat doen...
    Ik spreek je wel op skyp!
    Hvj
    Jimmy

  • 01 Februari 2011 - 20:17

    Papa:

    welterusten.

  • 01 Februari 2011 - 20:18

    Papa:

    lekker kort he, maar we hebben net op skyp gepraat tenslotte. doei.

  • 01 Februari 2011 - 20:26

    Roxan:

    Heyy. Marthe,
    Nou naar lang zoeken ( en dankzij jimmy) heb k gevonden hoe je moet reageren hihi.
    Erg leuk al die stukjes en fijne dat je het nu wel wat meer naar je zin hebt:), het is wel stil hoor op scouting, geen uitbundig gelach of gekke gezichten hihi;). Nou meid ik blijf je stukjes volgen totdat je weer terug bent.
    Heel veel succes daar en tot snel, dikke knuffel roxx

  • 02 Februari 2011 - 07:34

    T. Regina:

    Goedemorgen Marthe!
    Lekker geslapen?
    Dat klinkt goed zeg, elke dinsdagavond smullen in een hotel!!
    Vandaag je tweede werkdag. Ik weet niet hoelaat je 's ochtends moet beginnen: het kan goed dat je al lang bezig ben en al veel goed werk verricht hebt. Kleine kinderen zijn vaak vroeg wakker, dat zal in Afrika ook wel zo zijn.
    Hier is het nu half negen. Als ik het goed begrepen heb is het bij jouw nu half elf. Ja, dan zal je wel volop bezig zijn.
    Goed Marthe, verder een fijne dag gewenst en tot horens!
    Groetjes aan alle lieve kindertjes.


  • 02 Februari 2011 - 13:16

    T. Jacqueline:

    Hoi Marthe,

    dus een vrije dag vandaag, dat zal wel lekker zijn na alle indrukken en emotie's. Tis ook nogal wat: vorige week nog rustig in nederland, nu in een warm land wat zo anders is als ons koude (mistige brrr) nederland.

    een plezierige vrije dag vandaag en dan morgen weer aan de slag

    veel groetjes


  • 02 Februari 2011 - 16:00

    T Jetty:

    Ha Marthe,
    Na die vorige 2 tantes kan ik natuurlijk niet achterblijven, dus van mij ook weer even een berichtje.
    Ik zat de etosfolderte bekijken en moest terug denken aan ons treffen daar op Carnisse weet je nog, ik volop met jou boodschappen in de weer en mijn eigen kroost helemaal in de steek gelaten...
    Jij had lekkereen vrije dag, ik moest aan de slag want er had een cola fles in de koelkast liggen lekken en alles lekker onder de kleef!
    Ben benieuwd naar je foto's en wat voor abnormaal eten je krijgt op de andere dagen, bananenpap net als Adger?
    Groetjes en liefs van ons allemaal
    tante Jetty

  • 02 Februari 2011 - 18:27

    Naomi:

    Hoi marthe!
    Leuk dat het leuk is daar! En al die schattige babytjes lijkt me echt leuk! :D.

    Ik hoop dat het nog veel leuker word!

    Kusjes naomi

  • 03 Februari 2011 - 12:23

    Sjoerd:

    Hey Marthe,

    Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent! Gaan je dagen een beetje snel voorbij?

    Zie je snel weer!


  • 04 Februari 2011 - 07:23

    Stefan:

    Hoi Marthe
    we hebben net jou foto's bekeken
    leuk hoor om te zien waar jij nu bent.

    groetjes Stefan (en mijn moeder)

  • 04 Februari 2011 - 09:20

    Tante Jetty:

    Leuk hoor je foto's, wat een tas vol met pillen zeg! En wat een schattige kindjes, de 1 nog een leukere toet dan de andere en wat zien ze er goed uit allemaal. Leuk om zo een indruk te krijgen van waar jij nu bent.
    Liefs van ons allen, tante Jetty

  • 04 Februari 2011 - 10:40

    Chantal:

    Hoi Marthe,

    Wat mooi al je verhalen. Ik zie dat je het heel erg goed doet. Het is echt geen schande om even rust te nemen. Er komt zooooveeeeeeeeeeeel op je af dat heeft even zijn tijd en rust nodig om een plekje te krijgen. Werkse en veel sterkte met het mooie werk!
    Groetjes, Chantal V.

  • 04 Februari 2011 - 16:09

    Jacqueline:

    Hoi Marthe
    Gaat het al weer wat beter
    Ik helemaal blij dat ik je op de blog van de 2 andere dames had gevonden
    kom ik op jouw blog zie ik ook leuke foto's
    Hartstikke leuk om dat te zien
    Nou heel veel plezier
    groetjes

  • 04 Februari 2011 - 17:40

    Coby:

    Hoi Marthe. Gaaf joh je foto's . Alsof ik er zelf weer zit , gezellig zo in het Soroti hotel hè. Geniet ervan hè en vooral van de kindjes.
    Ben je al een beetje gewent, geef het de tijd. Gelukkig kun je skipen. Ik heb gister nog met Mary geskipt en zij vertelde dat het goed ging met de dutch aunties.

    groetjes Coby

  • 04 Februari 2011 - 18:52

    Mia:

    Hallo Marthe

    wat een leuke foto's heb je gemaakt
    nogmaals een hele fijne tijd daar hoor geniet van alles maak de kindertjes blij ze zijn als een parel in GODS hand
    groetjes mia en bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2014

Helmi en Marthe in Oeganda

24 April 2011

Thuis

16 April 2011

Jinja en het regenwoud

04 April 2011

Weer een hoop te vertellen!

27 Maart 2011

Een drukte in Amecet
Marthe

Met Catherine

Actief sinds 19 Dec. 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 36825

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 02 April 2014

Helmi en Marthe in Oeganda

28 Januari 2011 - 24 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: